Saturday, January 19, 2008

Interpret.. yeker??

ntah la, sejak biler si Munier ni nk jd interpretor bahasa Arab.. Setau aku die tk tau satu hapak pon bahasa arab.. Isskh..Iskh.. Heran!! Tk tau la nk jd ape dgn si dek nier...

Ok la, aku ni nk gi giant... Bye!!! Sambung nnti bebile mase..

~~~~~~~Edit~~~~~~~~~

K la, aku & famili aku pon da smpai kt mrt station. So kte nk ler naik shuttle bus to ikea, courts & giant. Nk tau tk, aku gi tapped ez-link pdhl tkyah langsung.. Abiiss malu tahap cipan aku!!! Smua org tgkkan aku so aku wat bodo jer la... kau puyer psllah!!

Ok, aku da smpai, punyer lah byk org berebut2 nk masok and kluar. Smpaikan aku pening2 putar2. truss gituh lor kakak gue pergi tolakin tuh troli dan membawanya. Kita smua udah nggak sabar lagi tuk membeli brgan kegemaran kami. Pokoknya sprti org yg nggak perna liat mknan semuran dan sebyk gituh! Bokap & nyokap pon nggak punya comment, hanya mengangguk tanda setuju. Apa lagi, kta truss aja mencapai smua mknan yg enak2 & lazat. Dipendekkan crita, bokap mau beliin tuh Talipon rumah kerna tpr udah nggak berapa sihat. Udah di "charge beberapa kali tapi masih aja dia tetap 'low. Bete' kan? Bokap sangkaan courts jual tpr. Kta pon semangat menyeberang. Tapi malangnya di courts nggak punya. Jadi, kta harus la berpatah balek ke ikea. Ditanya sama pengawal, beliau berkata, "Jual talipon tkde, tapi klau surau ade!" ya ampon, kok aleh2 menyebut perkataan surau siih! ditanya mengenai tpr tapi kot yg disebutnya surau? Tapi nggak apa2 kok! Lagipon udah pon menjelang asar so kta menjalankan tugas kta yg diperintah olh subhana Allah taala.
Namun kasihan ada satu wanita ni. DIa pekerja staff di situ. Malangnya dia solat sembunyi2 kerna ditakuti dimarahin olh bossnya. Jadi dia menyuruh kta menutup mulut. Kasihan banget!! Mau solat pon payah, mesti curi2 mengambil waktu yg tepat utk menunaikan solat. Allahu Akhbar! (Hidayah, terharu ke???)
Ok la, dipendekkan crita. Oh ya. Nyokap sebenarnya mau ke woodland olh krn terbangun lmbt jd ya nggak jadi la. Ok, di ikea jgk tdk dpt meemukan tpr jd kta pulang dgn menaiki bas. Kusangka kte naik tambang taksi tp keliatannya nyokap nggak setuju so yah udah! wes!
Akhirnya dapat jgk kte beliin tpr tuh di tampines mall!!
Photobucket

No comments: