Friday, May 18, 2007

Kruuus Librarry

hmm..yesterdae kan, slps abes skola kte gi la merayau kt town. mase tu kte nk gi library. tgh jln, kte pon ternmpk ice cream apek tgh 'cope'kan ice cream utk org. abeh tu si azza ckp la nk beli ice cream ke tk nk? korang tau la aku ni kan bakhil kedekut sedikit.. Jadi aku ckp la, "tkpe la.. klau korang nk beli. beli lah!" walaupun aku rase mcm nk beli tp aku ni save duit utk beli manga aku ni. argue-argue at last azza belanja kte dengan duit $10 sekeping. BAEKNYE!! ALHAMDULILLAH! ade jgk org nk belanja aku. ALLah sudah makbulkan doa' ku ini. Jd kte pon beli la...
Mase nk masok library tu, aku terhuyung hayang kena disapu dek angin. tk tau plak yg drg dua tlah menghilangkan diri. oh tk iya eh! drg gi buang ice cream. dorang ni mmg lembab sikit klau makan. tp pada aku cepeet!! azza ckp aku bleh gi masuk competition sape mkn cepeett. isshkh!! bingit jugak aku ni... tensyen!!
Kt library, aku pinjam tiga buku. satu daripada aku, dua daripada kt umairah. maklum la aku ni suke bace buku. alamak! aku pun ade hutang dgn si azza tuh! Dorang dua bukan pinjam buku tp gi check e-mail dorang plak... Pastu kte pon mkn roti john kt library outdoor. Cam org gile...
Oh ya, lg satu aku dah lupe mau bilang sama kamu ya. selepas aja kte keluar dari library, ntah mana lelaki yg kasar, muke hitam (kuang asam gue!) aproach kami. Kte pon agak dikit terkejut. Apa yg tidaknya., sedang asyik-asyik deh ketawa ngobrol, si mas hitam pake topi ni ade kt muke kte. Umaak kau! Dia pon memperkenalkan dirinya ke kte. Ya, katanya dia ni bekas prisoner yg baru nk mula berkerja. konon2 udah insaf la katakan. Tp aku kagak tau sama ada dia ini beneer beneer insaf atau ngak. Dia kata berilah peluan bagi kami (bekas prisoner) dan lagi satu plak ade kwnnye. org cina la beb! ckp omputih tonggang terbalik, terbelit-belit. pastu dia dah terangkan, dia pon bagi pilihan sama kte sama ada kte mau derma utk dia atau nggak. Jadi umairah pon menghulurkan $2 sekeping dgn muka yg polos itu. Sebenerye sii... aku mau kasi dong tp bila pikir dua kali, habis deh duit aku yang aku sudah kumpulin ni. aku pon membuka mulutku dgn selambanye, "takde duit, bang.minta maaf yee!"
Oh ya, mase sblm kte gi library, kte ke masjid sultan! di situ la kami bertarung dgn hujan secukup-cukupnya. nasib baik deh aku bawa payung. semetara dorang berdua kagak. tp umairah kate bawa. ntah lah. abis tu ade tanter baik ni menghulurkan payung ke azza tp azza menolak. Isskkh!! azza BUANG PELUANG AJE!! klau aku terima aja! kan udah kelewatan ni. dekat di Mrt station, waduh mak! clumsy bangeet aku. payung aku ayik aja terjatuh. mula2 plastiknya kemudian payung. sampaikan azza marah ke aku.
Di dalam MRT plak, aku buat signal di mulut aku kerna aku males pake tangan aku. azza mendekati aku, kemudian mencubit tangan aku. aku terkejut deh! aku pon bertanya kenape pake cubit2 segala? katanya, "anti ni LESBI EH??" Astaghfirullah!! azza!! bila masa siih aku ni dipanggil 'LESBI'??? aku nggak bermaksod begitu. aku begitu kerna udah biasa dgn signal tu sama keluarga aku. tp tetep aja dia marah sama aku. Semasa berjalan menuju ke bus interchange, azza nyuruh aku jalan ceppeet. tp aku nggak mau kerna aku ini emang jalan lembab. jadi aku nyuruh dia jalan dulu. tp dia masih aja tetep menunggu aku. nggak puas hati, dia pon menarik tanganku. aku pon berhenti dan menarik kembali tanganku seraya berkata, "Klau anti nk jalan cepat, JALAN DULU. nnti ana ikut anti kt belakang." Truss aja dia jalan tanpa menoleh. tiba2 dia nggak kelihatan. Di mana dia? mungkin masih marah sama aku...
Di rumah, aku tiduuur seppuaasssnye!!!! tiada siapa yang mengganggu au selain mak... udah!! daah!!

PupAya nO akade

No comments: