Monday, May 21, 2007

Kelamu Bahak Sebarung

ari ni ya, seperti biasa. pulang lewat kerna mau ulangkaji matematik. Naazubillah td aku kayaknya orang gila siih. umairah ngajariin aku matematik di kelas darjah 3. masa itu, azah masih menunaikan solat fardhunya yaitu solat zuhur. kami pon mengambil tempat duduk. aku seperti excited duduk kt kerusi budak-budak pasal aku ni seperti nggak biasa duduk kerusi anak2. kte plak dok kt depan2 die (azzah. die pon marah psl kte dok depan die sedangkan dia mau solat. abeh tu nk mrh2. bingit sewy!! pastu kte blaja sebentar aja psl si azah suruh kte ke bawah utk sambung blaja.sebenernye kami hanya temenin azah utk solat. Ya iya siih, masa siih mau ninggalin dia kesorangan di mushollah.

Kami lewati di kantin berhadapan di gate. kami seperti orang gila marah2, stress2 gituh! ni la umairah, bila nggak dapet, kok pake marah2 sama aku. aku nggak salah. katanya nggak boleh buat, rupanya salah kira gituh. paiseh sendiri la kau, umairah! oleh kerana nggak puas hati sama jawapan aku, dia pon ke teacher office utk ketemu sama Madam Rahimah, azah punye teacher's pet. kte pon minta bantu sama dia. bila saja dia buka pintu, dia menunding jari tepat ke azah. azah mata terbeliak sewy! terperanjat la tuh. dia tgh 'hi-hi' sama Madam, truss dia kena suruh sama Madam utk mengajari umairah. so, si azzah tk nk mengaku jd Madam ajar arr... abis tuu Madam liat kertas2 worksheet umairah pon jd malu sama dia.

Lepas tu, umairah ajarin aku mengenai hire purchase. bleh tahan deh cuma aku harus praktiskan lg di rumah. lepas tu ckp la bende2 yg mepek tk masok akal pastu baru lah kte pulang!!!

PupayA no Akade





busybody

No comments: