Saturday, March 07, 2009

Kucingan Aja Kaliiii

Hari ini hujan turun truss.. Sampe ada kilat menyambung yg truss menggemparkan seluruh kwsn blok gue. Sudah lah gelap malap, sambung truss petirnya kayak ada pergaduhan di atas. Tp itu bener dong! Kerna di dlm Islam, Allah memerintah malaikatnya utk memancarkan petir kilat utk menyerang si iblis dan syaitan-syaitan. Sbb itu, org2 tau kta dahulu pesan supaya jgn sesekali duduk atau berdiri di bwh toh pokok kerna petir akn serang kta. Habiis deh jadi trus bakar deh, jd kayak toast gtew.

Skrg ini kakak gue lg main sama anak-anak kucing. Oh ya, gue lupa yg gue skrg ni pelihara kucing. Ini semua gara-gara mak gue lg sdg nyusul (huh?) I mean, mau nyiram air sambil menge-check daun-daun kesayangannya. Tgh syok dek gitew, sekali jumpa si ekor-ekor ni. Mak gue jd kaget trus. Trus memanggilku. Kte brdua keliataan surprised gitew liat anak-anak kucing yang berekor empat. Tp syg sekali satu (yg paling cakep) diambil oleh ibunya. Satu lg yg kayak eurasian itu mati. Lg satu yg si belang mati jugak dek kena sawan. Ya, jd tinggal si dua aja. Namanya Momo dan Eiji. Mungkin nnti suatu ari gue letak gmbrnya di sini.

Ok ta-ta dulu ya....

Pupaya no akadE

No comments: